Teste de Estabilidade
FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
- ruimegas
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FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
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Teste de Estabilidade
:
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NISSAN LEAF Branco c/Spoiler mk1 de 09JUN2011. 195.000 kms.
TESLA Model 3 AWD. Encomenda 03JUL2019. Entrega 09JUL2019. 72078 kms.
Associado da Associação de Utilizadores Veículos Eléctricos http://www.uve.pt
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RJSC
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Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
Custa-me sempre tanto ver carros como este a serem destruídos e eu sem nenhum...
Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
Amanhã saem os resultados detalhados.
As 5 estrelas eram mais que certas, mas é indubitável o excelente trabalho feito na rigidez da célula de sobrevivência. Poucos veículos com o peso do Leaf têm uma tão baixa intrusão no "pole test". Isto pode ficar a dever-se também à caixa rígida que protege as baterias sob o piso do carro.
Em suma. Um veículo com elevadíssimos padrões de segurança passiva.
P.S. - curioso o facto de acender as luzes no "Pole Test"...
As 5 estrelas eram mais que certas, mas é indubitável o excelente trabalho feito na rigidez da célula de sobrevivência. Poucos veículos com o peso do Leaf têm uma tão baixa intrusão no "pole test". Isto pode ficar a dever-se também à caixa rígida que protege as baterias sob o piso do carro.
Em suma. Um veículo com elevadíssimos padrões de segurança passiva.
P.S. - curioso o facto de acender as luzes no "Pole Test"...
Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
http://www.euroncap.com/files/432_datasheet.pdf
Apenas 3 Melhoramentos: Estruturas rígidas na zona coluna direcção/tablier - Possível colocação Airbag joelhos (à semelhança já de inúmeros modelos de todos os segmentos)
Protecção "efeito chicote" dos bancos. Os encostos de cabeça serão activos? Se sim não são eficazes.
O airbag lateral (banco) não me parece despoletar de forma plena no "pole test"
Apenas 3 Melhoramentos: Estruturas rígidas na zona coluna direcção/tablier - Possível colocação Airbag joelhos (à semelhança já de inúmeros modelos de todos os segmentos)
Protecção "efeito chicote" dos bancos. Os encostos de cabeça serão activos? Se sim não são eficazes.
O airbag lateral (banco) não me parece despoletar de forma plena no "pole test"
- batalha
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Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
Gostava de ver o Leaf neste tipo de testes
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RJSC
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Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
Não peças para estragarem mais VEs, por favor... Eles já são em número tão reduzido que é triste estragar.batalha Escreveu:Gostava de ver o Leaf neste tipo de testes![]()
- batalha
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Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
Os testes devem ter sido feitos! Gostava era de ter as imagensRJSC Escreveu:Não peças para estragarem mais VEs, por favor... Eles já são em número tão reduzido que é triste estragar.batalha Escreveu:Gostava de ver o Leaf neste tipo de testes![]()
- ruimegas
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Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
"NISSAN LEAF EARNS TOP SAFETY RATING FROM EURO NCAP
First 100% electric vehicle to be awarded five stars
Follows Top Safety Pick rating in the US
Euro NCAP (the European New Car Assessment Programme) has awarded the 100% electric Nissan LEAF the highest five star car safety rating following its performance in the independent organisation's stringent crash tests. The Nissan LEAF is the first electric vehicle ever to earn this distinction.
The reigning European and World Car of the Year earned an 89% rating for adult safety, an 83% rating for child protection and an 84% rating for its on-board safety assist systems, which include Electronic Stability Control (ESC) and a speed limiter as standard. The compact family hatchback also earned a higher-than-average 65% score for pedestrian safety, thanks in part to the low nose design and the comparative lack of ‘hard points' under the bonnet.
"The Nissan LEAF proves that EVs can achieve the same safety levels as traditional cars. The standard is now set for the next generation of such cars on the European market," said Euro NCAP Secretary General Michiel van Ratingen.
Nissan LEAF's safety assessment followed standard Euro NCAP procedure, with tests for frontal impact, side impact, side pole impact and whiplash. The car's 48 lithium-ion battery modules, which are housed in a special compartment beneath the floor, completely withstood all the impacts.
The EV's battery system was switched on during the crash simulations to test the in-built safety measures of the electrical system, which includes automatic cut-off isolation in the event of an accident. The car passed those with flying colours, too.
"We are not surprised by these results," said Jerry Hardcastle, Nissan's vice president of vehicle design & development. "Nissan LEAF has gone through more tests than any car we have ever produced. On top of the conventional offset barrier and side impact tests, we have tested the electrical system in every way to ensure it can never be overcharged and that the isolation programme works as intended in a crash."
The Euro NCAP result comes less than a month after Nissan LEAF earned a Top Safety Pick rating from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) in the US and is the second five-star rating for Nissan in Europe this year. In February, the compact crossover Nissan Juke also scored top marks.
The Nissan LEAF, which went on sale in the UK in March, has a range between charges of up to 110 miles, as tested over the New European Driving Cycle (NEDC).
The family hatchback is powered by an in-house developed compact electric motor and inverter in the front of the car which drives the front wheels. The AC motor develops 80 kW of power and 280 Nm of torque, enough for a maximum speed of 90mph.
Nissan LEAF comes fully equipped with features such as climate control, satellite navigation, rear-view parking camera, a quick charge socket and innovative smart-phone connectivity."
Em: http://www.newsroom.nissan-europe.com/u ... iaid=80858
First 100% electric vehicle to be awarded five stars
Follows Top Safety Pick rating in the US
Euro NCAP (the European New Car Assessment Programme) has awarded the 100% electric Nissan LEAF the highest five star car safety rating following its performance in the independent organisation's stringent crash tests. The Nissan LEAF is the first electric vehicle ever to earn this distinction.
The reigning European and World Car of the Year earned an 89% rating for adult safety, an 83% rating for child protection and an 84% rating for its on-board safety assist systems, which include Electronic Stability Control (ESC) and a speed limiter as standard. The compact family hatchback also earned a higher-than-average 65% score for pedestrian safety, thanks in part to the low nose design and the comparative lack of ‘hard points' under the bonnet.
"The Nissan LEAF proves that EVs can achieve the same safety levels as traditional cars. The standard is now set for the next generation of such cars on the European market," said Euro NCAP Secretary General Michiel van Ratingen.
Nissan LEAF's safety assessment followed standard Euro NCAP procedure, with tests for frontal impact, side impact, side pole impact and whiplash. The car's 48 lithium-ion battery modules, which are housed in a special compartment beneath the floor, completely withstood all the impacts.
The EV's battery system was switched on during the crash simulations to test the in-built safety measures of the electrical system, which includes automatic cut-off isolation in the event of an accident. The car passed those with flying colours, too.
"We are not surprised by these results," said Jerry Hardcastle, Nissan's vice president of vehicle design & development. "Nissan LEAF has gone through more tests than any car we have ever produced. On top of the conventional offset barrier and side impact tests, we have tested the electrical system in every way to ensure it can never be overcharged and that the isolation programme works as intended in a crash."
The Euro NCAP result comes less than a month after Nissan LEAF earned a Top Safety Pick rating from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) in the US and is the second five-star rating for Nissan in Europe this year. In February, the compact crossover Nissan Juke also scored top marks.
The Nissan LEAF, which went on sale in the UK in March, has a range between charges of up to 110 miles, as tested over the New European Driving Cycle (NEDC).
The family hatchback is powered by an in-house developed compact electric motor and inverter in the front of the car which drives the front wheels. The AC motor develops 80 kW of power and 280 Nm of torque, enough for a maximum speed of 90mph.
Nissan LEAF comes fully equipped with features such as climate control, satellite navigation, rear-view parking camera, a quick charge socket and innovative smart-phone connectivity."
Em: http://www.newsroom.nissan-europe.com/u ... iaid=80858
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Re: FINALMENTE...EURO NCAP crash Test do Nissan Leaf
Leaf: a eletricidade é segura?
O Nissan Leaf foi o primeiro automóvel elétrico a ser submetido aos testes de segurança do EuroNcap, e a passar com a pontuação máxima.

O Nissan Leaf, o primeiro automóvel eléctrico a ser produzido em grande escala, passou nos testes do EuroNcap com a pontuação máxima, cinco estrelas.
"A ideia de que a eletricidade é perigosa ficou definitivamente afastada, pelo menos no que toca aos automóveis elétricos, por oposição aos movidos a combustíveis fósseis quando submetidos ao mesmo tipo de testes de embate, realizados pelo EuroNcap.
O veículo foi sujeito a testes de embate frontal, lateral e de poste, para aferir o nível de segurança para os ocupantes (ver aqui) através dos danos provocados nos crash test dummies, os bonecos que têm sensores e são utilizados neste tipo de ensaios.
Para além destes testes, o Leaf foi também sujeito à prova de embate em peões, bem como a um novo teste, agora obrigatório para quem queira obter a pontuação máxima, o de Controlo de Estabilidade (Electronic Stability Control - ESC).
A instituição EuroNcap, que é hoje em dia a referência para os níveis de segurança dos automóveis, foi criada em 1997 no Reino Unido, pelo Ministério dos Transportes britânico. Mais tarde, outros países aderiram, como a Alemanha, a França, a Suécia, a Holanda e também a região da Catalunha, em Espanha.
Em: http://aeiou.expresso.pt/leaf-a-eletric ... ra=f651836
O Nissan Leaf foi o primeiro automóvel elétrico a ser submetido aos testes de segurança do EuroNcap, e a passar com a pontuação máxima.

O Nissan Leaf, o primeiro automóvel eléctrico a ser produzido em grande escala, passou nos testes do EuroNcap com a pontuação máxima, cinco estrelas.
"A ideia de que a eletricidade é perigosa ficou definitivamente afastada, pelo menos no que toca aos automóveis elétricos, por oposição aos movidos a combustíveis fósseis quando submetidos ao mesmo tipo de testes de embate, realizados pelo EuroNcap.
O veículo foi sujeito a testes de embate frontal, lateral e de poste, para aferir o nível de segurança para os ocupantes (ver aqui) através dos danos provocados nos crash test dummies, os bonecos que têm sensores e são utilizados neste tipo de ensaios.
Para além destes testes, o Leaf foi também sujeito à prova de embate em peões, bem como a um novo teste, agora obrigatório para quem queira obter a pontuação máxima, o de Controlo de Estabilidade (Electronic Stability Control - ESC).
A instituição EuroNcap, que é hoje em dia a referência para os níveis de segurança dos automóveis, foi criada em 1997 no Reino Unido, pelo Ministério dos Transportes britânico. Mais tarde, outros países aderiram, como a Alemanha, a França, a Suécia, a Holanda e também a região da Catalunha, em Espanha.
Em: http://aeiou.expresso.pt/leaf-a-eletric ... ra=f651836
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